Onze omgeving

Supplier: attention to technology ánd people

Mitsubishi Heavy Industries Air Conditioning Europe is an important supplier for Coolmark, for both refrigeration and climate control equipment.

As part of Mitsubishi Heavy Industries (MHI) Group and subsidiary of MHI Thermal Systems, Mitsubishi Heavy Industries Air Conditioning Europe, is committed to “delivering reliable and innovative solutions that make a lasting difference to customers and communities worldwide”.

The following points are key in its CSR Strategy:

  1. Prioritize environmental protection within company operations, and take steps across the entire MHI Group to protect and enhance the environment;
  2. Be an organisation that embraces diversity, including the empowerment of female employees;
  3. Enact strategic measures and business operations that meet the needs of global society, including innovation, quality control and safety and security;
  4. An optimal governance structure based on its corporate culture, as reflected in its Code of Conduct

Mr. Louis Sullivan, Sales Manager for Europe and located in Great Britain, has been working together with Coolmark for 12 years.

‘For us it is important to provide high quality and highly efficient products to the market. Refrigeration and climate control is part of the work environment of many businesses and private customers, so it is important to contribute to preservation of the environment through these sometimes 24/7 used equipment. By producing a product with a long durability and high energy efficiency we contribute to control of resources and CO2 emissions. Additionally, the change to natural refrigerants such as our Q-ton product play a role.’

Most equipment that is sold in the Netherlands, is produced in MHI Thermal System’s factory in Thailand. Here, the company takes care of employees by providing continuous learning opportunities, health care provisions, day care of children’s employees and sport activities. Of course technological improvements, safety and environmental consciousness are part of business operations as well.

Mitsubishi Heavy Industries Air Conditioning Europe trains its European distributors frequently in new product developments in its training centre in London.

‘I believe it is important to develop technologies to reach preservation of our environment. The Netherlands is certainly one of the countries that are ahead in taking these steps forward’.

Louis Sullivan, Sales Manager Mitsubishi Heavy Industries Air Conditioning Europe

LinkedIn Mitsubishi Heavy Industries Air Conditioning Europe Ltd

Leveranciers

Voor duurzaamheid in de keten en de producten die wij verhandelen is het niet alleen van belang dat wij als Coolmark duurzaamheid nastreven. Ook onze leveranciers zijn daarin cruciaal. We doen onder andere zaken met grote gerenommeerde bedrijven als Mitsubishi, Danfoss en Carrier, voor wie wij ook dealer zijn in Nederland. Zij zijn zoal actief bezig met het verbeteren van energie-efficiëntie van de apparatuur.

Om ook een zekere garantie in te bouwen voor duurzaamheid van de bedrijfsvoering van leveranciers, hebben we in 2014 een Code of Conduct opgesteld. Hierin zijn bijvoorbeeld maatregelen tegen kinderarbeid en goede arbeidsomstandigheden opgenomen. In 2017 is het ons gelukt om het aantal ondertekende Code of Conducts te verdubbelen. Hiermee is ca. 60% van onze inkoopwaarde (in Euro’s) afgedekt. In 2020-2021 zullen de Code of Conducts opnieuw voorgelegd worden aan onze leveranciers, omdat alle inkopen gecentraliseerd uitgevoerd gaan worden door onze zusterorganisatie BSC. Het plan is om dan alle leveranciers afgedekt te hebben.
Met leveranciers van facilitaire zaken is daarnaast elke twee jaar overleg over duurzaamheid. We monitoren bovendien het percentage producten dat door leveranciers met een Lean and Green certificaat getransporteerd wordt. In 2013 was dit nog 78%. In 2019 zitten we inmiddels op 95%.

Lean and Green logo

Klanttevredenheid en privacy

Klanttevredenheid is belangrijk voor Coolmark. Op basis van diepte-interviews met klanten zijn we een traject gestart, ‘Project 9+’ om onze klanttevredenheid nog verder te verhogen. Het verbeterteam neemt daarnaast ook andere signalen mee, zoals tussentijdse terugkoppeling van klanten en verbeterideeën van onze verkoopmedewerkers.

We monitoren ook klachten over marketing, informatievoorziening en privacy. Er zijn hierover geen klachten binnengekomen.

Publiek beleid

Ieder jaar selecteert Coolmark een aantal goede doelen om een bijdrage aan te leveren. Dit jaar is het belangrijkste doel Kika geweest.

Voor meer informatie over deze organisatie, kun je op het logo klikken.